eokul kampüs: okul,öğrenci, üniversite eğitim bilgi sitesi

Artikel Terhangat

test

Breaking

Post Top Ad

Your Ad Spot

15 Mayıs 2013 Çarşamba

Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi

Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi
Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi,03 Temmuz 1992 tarihinde, 3837 sayılı kanunla kurulan devlet üniversitesider. Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 1992-1993 Eğitim-Öğretim yılında Trakya Üniversitesi' nden devredilen Çanakkale Eğitim Fakültesi, Çanakkale Meslek Yüksekokulu ve Biga Meslek Yüksekokulu ile öğretime başlamıştır.

1993-1994 Eğitim-Öğretim yılında Fen Edebiyat Fakültesi, Turizm İşletmeciliği ve Otelcilik Yüksekokulu ile Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu,1994-1995 Eğitim-Öğretim yılında Biga İ.İ.B. Fakültesi, Ayvacık, Bayramiç, Çan, Ezine, Gelibolu ve Yenice Meslek Yüksekokulları ile Fen Bilimleri ve Sosyal Bilimler Enstitüsü, 1995-1996 Eğitim-Öğretim yılında Ziraat, Su Ürünleri, İlahiyat ve Mühendislik-Mimarlık Fakülteleri, 1996-1997 Eğitim-Öğretim yılında Sağlık Yüksekokulu, 1998-1999 Eğitim Öğretim yılında Gökçeada Meslek Yüksekokulu, 2000-2001 Eğitim Öğretim yılında da Lapseki Meslek Yüksekokulu açılarak öğretime başlamışlardır.


Ayrıca 1997 yılında kurulan ve ilk öğrencilerini 2000-2001 Eğitim-Öğretim yılında alan Güzel Sanatlar Fakültesi ve 7 Ağustos 2000 tarihli resmi gazetede yayınlanan Bakanlar Kurulu kararı ile kuruluşunun yasal sürecini tamamlayan Tıp Fakültesi ile 12 Fakülte, 12 Meslek Yüksekokulu, 8 Yüksekokul, 4 Enstitü ile beraber Üniversitemiz toplam 36 eğitim birimine sahiptir. Özgür, demokrat kişilikli, girişimcilik kültürüyle donatılmış, uyumlu, derslere ve araştırmalara katılımı yüksek, ekip çalışmasına yatkın, kurumsal katkı sağlayan, sosyal, mesleki ve akademik beklentileri karşılayan öğrenciler yetiştirmektedir.

Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi dünyanın en eski şehirlerinden birinde, destansı tarihsel mirasın ortasında ve bilime-eğitime en uygun tabii güzellikler içinde, hayli saygın bir bilimsel tanınırlığı olan bir üniversitede eğitim alma ve bilimsel çalışma yapma fırsatını sunuyor. Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi 10 fakülte, 4 enstitü, 7 yüksekokul, 11 meslek yüksekokul, 26 araştırma ve uygulama merkezi, 1 araştırma ve uygulama hastanesi ile güçlü bir üniversite altyapısına sahiptir. Entelektüel bir yapısı olan Çanakkale ilinde başta Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi akademik-idari personeli olmak üzere üniversite öğrencilerine sporu tanıtmak, onlara spora teşvik etmek ve çağdaş spor kültürünü kazandırmak temel hedefi oluşturmaktadır. ÇOMÜ Kütüphanesi Batı Marmara bölgesinin en büyük kütüphanesidir. 135.000 basılı kitap ve 238 adet basılı süreli yayın aboneliği bulunmaktadır.

Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Adres
Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi - ÇANAKKALE
İletişim bilgileri
Telefon: 0 286 218 00 18
E-posta: ogris@comu.edu.tr

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

genel ahlaka aykırı,küfur, şiddet içeren yorumlar yayınlanmayacaktır...

eokul Kampüs Yönetimi

Post Top Ad

Your Ad Spot

Sayfalar